Hemmafru?

Ibland, dagar som denna, känner jag mig som en liten hemmafru, enda skillnaden är väl att jag varken har man eller pojkvän. Jag är mun egna fru :p. Men som sagt.. ibland känns det så. Min dag börja medan att jag vakna lite innan 10, låg kvar ett bra tag och tänkte på allt möjligt under tiden. Strax innan 11 steg jag upp för att sen direkt gå ner till tvättstugan för att se om det fanns någon ledig plats. Jag hade inte tvättar på ett rätt så bra tag! Lyckligt nog när solen skiner så sitter inte många inne som mig, så jag passade på att utnyttja denna chans. 4 maskiner blev det på första rundan! De sista maskinen hann jag inte torka kläderna så när jag leta efter en ny tid så märker jag att nästa tvättstuga (vi har två i denna byggnad) är ledig! *lucky*.. det blev, bokning, upphängning av de fuktiga kläderna, rusa upp för att hämta mer tvätt, slänga in kläder i maskin, rusa upp för att ta en snabb dusch, skynda ner för att vika och sådant.. för att sen stressa hem igen och skynda mig ut. Skulle träffa mamma för att åka iväg för att köpa blommor... Hann med en snabb frukost tidigare men ingen lunch. Så jag har stressat och hållt igång ändå sen i morse så ni kan gissa om jag är orklös just nu!
Men glad är man ändå för nu behöver jag inte oroa mig över tvätten på ett bra tag ;p

Nu förtjänar jag mig en kort vila faktiskt tycker jag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0