Kloklippning

Blä för kloklippning men jag var tvungen att klippa min engelska undulat tjej, hennes klor hade verkligen växt fööör mycket. Och jag hade ingen aning om att det var "ok" att klippa henne med en vanlig nagelsax förrens idag..
 
Hon flaxa och skrek som bara den när jag hade henne i handen i början men sen mot slutet så blev hon heelt lugn och tyst att jag trodde att jag hade skadat eller på någotsätt klämt ihjäl henne! :( Jag blev jätte orolig men det var bara att hon låg där tyst och väntade på att jag skulle klippa färdigt. Tog liten bit av naglarna idag får göra om det igen nästa gång jag ger hela gänget Ivomec för deras skabb/kvalster sjukdom. Men jag har iallafall lärt mig lite mer nu efter dagens övning. Hoppas bara att hon inte hatar mig imorgon :(
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0