Mycket har hänt, en flock har anlänt

Så efter att min Niji kom hit så har rätt mycket hänt och det bara på kort tid... Så jag vet inte vilket ände jag ska börja ifrån..
Vi kan nog ta det är är det mest roliga och det är ju då min Niji och alla hans nya galna kompisar han har fått :)
 
Som jag skrev i Maj köpte jag en undis som jag tamträna på en gång för att det är då dem är lättast att träna på. När dem är unga. Men sen fick jag lite ångest för att han fick vara hemma ensam när jag inte var hemma, och ibland ville jag inte ens gå ut för att han blev ensam och det är ju inte bra för mig för jag behöver ju också röra på mig så som han behöver flaxa på vingarna.. Så jag bestämde mig för att hitta en kompis till honom :)
 
Det var meningen det, att hitta EN kompis.. det blev till slut 4 nya kompisar och alla dem var honor! Lite oförväntat men ändå roligt. Så han levde verkligen det där "lyx livet", att vara gift med 4 kvinnor! *skrattar*
 
Han blev blixtförälskad i den yngsta av tjejerna, Princess <3
 
Men så efter en kort stund började jag få ångest, om han ska få en tjej... då borde ju dem andra 3 tjejerna få varsin kille också, eller hur? Som det märks så är jag inte den som enkelt gör av sig med de andra istället, nej jag fyller på istället *ler*
 
Så då var jag på jakt igen... nu efter hanar. Det tog inte lång tid att hitta dem.. det blev 2 nya killar med i gänget. En fin grön och en fin blå hane :D
 
Det blev 2 nya par i gänget <3 Två av mina honor blev kära i de nya killarna. Men så blev det en ensam kvar :( vad ska jag göra åt henne då? Hon måste ju också få en kompis... jag tog upp jakten på nytt haha...
 
Jag fick hem två par nya fåglar till, men tanken var att en av de kanske skulle bli kär i den jag redan hade och så kan jag ge bort den andre.. men då visade det sig att dem två redan var ett par! Vilket jag vid det laget inte visste om.. då kan man ju inte dela på dem.. så de blev kvar i gänget men min ensamma tjej fick ingen kille :( Men nu har jag lagt ner letandet för helt plötsligt blev det 9 fåglar och tanken var bara att lilla Niji skulle få en tjej.. Han fick en hel flock istället :D Min ensamma tjej får hitta någon längre fram i tiden helt enkelt :/ *sorry*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0